Dynia – warzywo jesieni

Sezon na dynie w pełni. Warto z niego skorzystać, bo dynia daje nie tylko nieskończone możliwości jej wykorzystania, ale także jest wartościowa z punktu widzenia żywienia człowieka.

Owsianka – królowa śniadań

Niedawno obchodziliśmy światowy dzień owsianki. Dlaczego zwykła owsianka ma swój międzynarodowy dzień? Czy jest ona aż tak zdrowa, smaczna i popularna? Otóż TAK – znana jest praktycznie na całym świecie. Różnice w jej podawaniu wynikają najczęściej z dostępności dodawanych do nich owoców, a nawet warzyw, a także z popularności (bądź jego braku) produktów mlecznych.

Zdrowe zamienniki cukru

Sacharoza, czyli tradycyjny cukier z cukiernicy nie jest zalecany przez dietetyków i żywieniowców. Co więcej, symbol kostki cukru został jednoznacznie skreślony w najnowszej piramidzie zdrowia. Jak więc sobie radzić, jeśli czasem chodzi za nami coś słodkiego?

Wspólne posiłki z punktu widzenia dietetyka

Od zawsze wiele się mówiło o ogromnej roli wspólnego siadania rodziny do stołu. Według psychologów, buduje to trwałą więź pomiędzy członkami rodziny, daje czas na rozmowę i wyciszenie – szczególnie jeśli zasiada się do wspólnej kolacji. A jak wygląda to z punktu widzenia dietetyka – dlaczego jest to ważne?

Dlaczego owoce wieczorem mogą być niezdrowe?

Dość przewrotny tytuł ma na celu zadanie sobie pytania: czy rzeczywiście pora spożywania owoców ma znaczenie dla zdrowia? Czy owoce na deser po obiedzie to także zły pomysł? Otóż – dla zdrowego człowieka nie ma znaczenia. Od jakiegoś czasu krąży mit, że owoce należy spożywać do godz. 15 lub nawet zupełnie przed południem. Dlaczego jest to mit?